ОСОБЛИВОСТІ АВТОРСЬКОГО ПРАВА НА ТЕАТРАЛЬНУ ПОСТАНОВКУ

Автор(и)

  • Анна Штефан доктор юридичних наук, старший дослідник, завідувач відділу авторського права і суміжних прав НДІ інтелектуальної власності НАПрН України, Україна https://orcid.org/0000-0003-2382-4849

DOI:

https://doi.org/10.33731/32024.311406

Ключові слова:

театральна діяльність, театральна постановка, постановник, авторське право

Анотація

У статті розглянуто характерні риси театральної постановки як об’єкта авторського
права. Визначено, що авторами театральної постановки є автор спеціально створеного
драматургічного твору, постановники і автор спеціально створеного музичного твору з
текстом або без тексту. Обґрунтовано, що театральна постановка — це складний твір,
який створюється у співавторстві і якому властивий синтез мистецтв як органічне злит-
тя творчих внесків різної природи у комплексний художній результат. Охарактеризовано
способи використання театральної постановки, запропоновано удосконалення правового
режиму її охорони.

Посилання

Про театри і театральну справу: Закон України від 31 травня 2005 року № 2605-IV. ВВР. 2005. № 26. Ст. 350.

Про авторське право і суміжні права: Закон України від 01 грудня 2022 року № 2811-ІХ. Офіційний вісник України. 2023. № 3. Ст. 196.

Словник української мови. В 11 т. Т. 6. / І. К. Білодід, А. А. Бурячок та інші. Київ: Наукова думка, 1975. 832 с.

Клековкін О. THEATRICA: Лексикон. Київ: Фенікс, 2012. 800 с.

Паві П. Словник театру /пер. з франц. М. Якубяк. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006. 640 с.

Санченко О. І. Театральна постановка як об’єкт права інтелектуальної власності: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.03. Хмельницький, 2019. 209 с.

Словник української мови. В 11 т. Т. 7. / І. К. Білодід, А. А. Бурячок та інші. Київ: Наукова думка, 1976. 724 с.

Мельничук Ю. С. Режисерська концепція як шлях до створення образної системи вистави. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 3. С. 267−272.

Кашуба В. Режисерська експлікація в театрі: сутність і проблематика методу. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. 2018. № 23. С. 47−51.

Bailey M. Exit Stage, Enter Streaming: Copyright of the Theatrical Stage Design Elements in a Changing Theater Industry. Journal of Intellectual Property Law. 2021. Vol. 28(2). Р. 365−395.

Погребняк Г. Авторська режисура в екранному та сценічному мистецтві. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. 2017. № 20. С. 115−122.

Дмитренко Н. В. Синкретизм художньої образності та синтез мистецтв: до проблем термінології. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. 2018. Вип. 35(1). С. 84−88.

Яворська О. С., Тарасенко Л. Л. Інтелектуальна власність у сфері театрального мистецтва. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С. 258-262.

Таєвська М. Характеристика актора театру як суб’єкта виконання твору театрального мистецтва. Теорія і практика інтелектуальної власності. 2015. № 6. С. 40−45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-18

Номер

Розділ

Статті