ТЕЛЕФОРМАТ ЧИ ТЕЛЕПРОГРАМА?
DOI:
https://doi.org/10.33731/12020.200250Ключові слова:
телевізійний формат, телевізійна програма, типи телеформатів, інтелектуальна власністьАнотація
У статті розглянуто природу телеформату. Проаналізовано термін «формат», досліджено, що він поширився в телевізійному середовищі як професійний, робочий термін на початку XXI століття. Розглянуто відмінності телеформату від телепередачі. Виокремлено два основних типи телеформатів. Зроблено висновок, що телеформат — це складний об’єкт телевізійного виробництва, що являє собою сукупність певних елементів, комбінація яких є характерною саме для цього телевізійного продукту та яка надає йому здатності до ідентифікації серед інших однорідних об’єктів.
Посилання
Кемарская И. Формат и телесценарий. Журналист. 2009. № 6. С. 40.
Moran A. Television formats in the world; London, New York 2004. Р. 1−8.
Штефан А. Формат телепередачі: сутність, зміст, правова охорона. Теорія і практика інтелектуальної власності. 1(87). 2016. С. 49; 50; 51; 54; 55.
Організаія телевізійного виробництва: конспект лекцій [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 6.050803 Акустотехніка / В. С. Лазебний, В. М. Бакіко, О. О. Омельянець; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Електронні текстові дані (1 файл: 4,45 Мбайт). Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 162 с.
Шаповал Д. «Юрист і Закон» № 46 03.12.1015 рік URL: http://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/EA008604.
Комаров С. Неформат телеформата. Менеджер. Кино. 2008. № 1. С. 20−23.
Штефан О.О., Штефан А.С. Авторське право і суміжні права у рекламі. Національна академія правових наук України. НДІ інтелектуальної власності. Київ, 2009. С. 43.
Oren T. Television Formats — A Globat Framework for TV Studies/ Tasha Oren, Sharon Shahaf // Global Television Formats. Understanding Television Across Borders. – London. New York: Routledge Curzon, 2012. P. 1 – 20.
Jensen P. M. Television Format Adaptation in a Trans-national Perspective – an Australian and Danish case study: A thesis submitted in fulfillment of the requirements for the degree of PhD / Pia Majbritt Jensen; Aarhus University, Denmark. Aarhus, 2007. 327 p. С.14.
Моцный И. Авторское право на ТВ: Чужой против хищника. URL : http://www.gblplaw.ru/news/articles/3351.
The FEAPA Report 2011, Protecting Format Eights, 2011.Ute Klement. Protecting television show formats under copyright law — newdevelopments in common law and civil law countries /European Intellectual Property Review. 76 p.
Воронов А. ТАСС уполномочен отказать: суд отклонил иск режиссёра легендарного сериала к ТВЦ. Коммерсант. 2006, февраль 02. URL: http://www.kommersant.ru/doc/646022.
============
Kemarskaia Y. Format y telestsenaryi. Zhurnalyst. 2009. № 6. S. 40.
Moran A. Television formats in the world; London, New York 2004. R. 1−8.
Anna Shtefan. Format teleperedachi: sutnist, zmist, pravova okhorona. Teoriia i praktyka intelektualnoi vlasnosti. 1(87). 2016. S. 49; 50; 51; 54; 55.
Orhanizaiia televiziinoho vyrobnytstva: konspekt lektsii [Elektronnyi resurs]: navch. posib. dlia stud. spetsialnosti 6.050803 Akustotekhnika / V. S. Lazebnyi, V. M. Bakiko, O. O. Omelianets; KPI im. Ihoria Sikorskoho. Elektronni tekstovi dani (1 fail: 4,45 Mbait). Kyiv : KPI im. Ihoria Sikorskoho, 2018. 162 s.
Dmytro Shapoval «Iuryst i Zakon» № 46 03.12.1015 rik URL: http://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/EA008604.
Komarov S. Neformat teleformata. Menedzher. Kyno. 2008. № 1. S. 20−23.
O. O. Shtefan, A. S. Shtefan. Avtorske pravo i sumizhni prava u reklami. Natsionalna akademiia pravovykh nauk Ukrainy «Naukovo-doslidnyi instytut intelektualnoi vlasnosti». Kyiv, 2009 r. s. 43.
Oren T. Television Formats — A Globat Framework for TV Studies/ Tasha Oren, Sharon Shahaf // Global Television Formats. Understanding Television Across Borders. – London. New York: Routledge Curzon, 2012. P. 1 – 20.
Jensen P. M. Television Format Adaptation in a Trans-national Perspective – an Australian and Danish case study: A thesis submitted in fulfillment of the requirements for the degree of PhD / Pia Majbritt Jensen; Aarhus University, Denmark. Aarhus, 2007. 327 p. S.14.
Motsnyi Y. Avtorskoe pravo na TV: Chuzhoi protyv khyshchnyka. URL : http://www.gblplaw.ru/news/articles/3351.
The FEAPA Report 2011, Protecting Format Eights, 2011.Ute Klement. Protecting television show formats under copyright law — newdevelopments in common law and civil law countries /European Intellectual Property Review. 76 p.
Voronov A. TASS upolnomochen otkazat: sud otklonyl ysk rezhyssёra lehendarnoho seryala k TVTs. Kommersant. 2006, fevral 02. URL: http://www.kommersant.ru/doc/646022.